Shop Mobile More Submit  Join Login
on light - XI by DpressedSoul on light - XI by DpressedSoul
Pictures of an exhibition.
Last addition to the series.

on light: Adolf Luther und sein Umkreis
Mönchehaus Goslar, 11.05. bis 30.06.2013


Single frame, no manipulation.
Spontaneous portrait of Filterkaffee and myself.
Update: Emergency exit sign removed by Lunox-baik.
:onfire:

Featured by:

:iconscheinbar: [link] :iconrichardleach: [link] :iconaerendial: [link]

More from this exhibition:

19. Mai 2013 by Filterkaffee19. Mai 2013 III by Filterkaffee19. Mai 2013 IV by Filterkaffee
on light - I by DpressedSoulon light - II by DpressedSoulon light - V by DpressedSoul

© by Florian Schmidt
My works are not stock and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License

You can follow the trail of the snail also on
Google+ | art limited | Shadowness | last.fm
Add a Comment:
 

The Artist has requested Critique on this Artwork

Please sign up or login to post a critique.

:iconspacedementchen:
spacedementchen Featured By Owner Jul 2, 2015
menschen! hier sind sie.
schönes bild. sehr schön sogar!
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Aug 15, 2016  Hobbyist Photographer
Vielen Dank, Lena! Ich war auf der Suche nach einem Kompromiss. Zur damaligen Zeit wäre ich z. B. auch überhaupt noch nicht bereit gewesen, ein "erkennbares" Selbstporträt zu posten.
Reply
:iconicarus-ica:
icarus-ica Featured By Owner Oct 4, 2013
das ist echt sehr nett ! ... aber nett sagt man ja nicht ...
also --> "insert something suitable HERE"  ;)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Nov 27, 2013  Hobbyist Photographer
...denn "Nett" ist die kleine Schwester von "Scheiße". ;)
Ich habe das Kompliment auch mal an Debora weitergegeben. Vielen Dank, Stephan! :ahoy:
Reply
:iconrichardleach:
RichardLeach Featured By Owner Jul 3, 2013   Traditional Artist
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jul 4, 2013  Hobbyist Photographer
:wow:
Reply
:iconjtheq:
JtheQ Featured By Owner Jun 24, 2013
Hey there! Good to see you two- Filterkaffe, you're very pretty.:)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 25, 2013  Hobbyist Photographer
Oh, yes she is. :iconyesyesyesplz:
My only chance was to hide behind my camera... :lmao:
Reply
:iconjtheq:
JtheQ Featured By Owner Jun 25, 2013
You're just being shy. :)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 26, 2013  Hobbyist Photographer
Way too shy... :hmm:
Reply
:iconjtheq:
JtheQ Featured By Owner Jun 26, 2013
You? Shy? Naaaah.;)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 27, 2013  Hobbyist Photographer
I'm only brave when others don't watch. ;)
Reply
:iconscheinbar:
scheinbar Featured By Owner Jun 15, 2013  Hobbyist Traditional Artist
*** [link] ***
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 17, 2013  Hobbyist Photographer
:heart:
Reply
:iconnumetalwolf:
NuMetalWolf Featured By Owner Jun 15, 2013
And who's that beautiful woman with you, Florian? :D
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 17, 2013  Hobbyist Photographer
That's my wife, Debora. :aww:
She's *Filterkaffee here on deviantART.
Reply
:iconnumetalwolf:
NuMetalWolf Featured By Owner Jul 8, 2013
Oh, really? How nice! :aww:
I had no idea you were both here, Florian. It's very nice! :D
Reply
:iconmorwenm:
MorwenM Featured By Owner Jun 12, 2013
:)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 12, 2013  Hobbyist Photographer
:wave:
Reply
:iconisalovesphotography:
Isalovesphotography Featured By Owner Jun 11, 2013  Hobbyist Photographer
ach, die zwei kenn ich doch :D
sehr schön, mir gefällt die komplette serie sehr :thumbsup:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 11, 2013  Hobbyist Photographer
Ja, auf diesem Foto nur nicht so dick eingepackt wie im Februar. :snowing:
Vielen Dank, Isa. Ich bin mir sicher, dass Dir diese Ausstellung auch sehr gefallen hätte...habe schon lange nicht mehr so viel fotografiert wie in den knapp zwei Stunden, die wir dort waren. :D
Reply
:iconisalovesphotography:
Isalovesphotography Featured By Owner Jun 11, 2013  Hobbyist Photographer
na, immerhin besser, als die komplett falschen schuhe anzuziehen :D
ja, hätte sie sicher :( na ja, ich kann ja noch in andere gehen :)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 11, 2013  Hobbyist Photographer
Am Ende des Tages hatte ich auch Füße wie Eisklötze...ich glaube, bei dem Wetter konnte man sich nur falsch anziehen. *brrrr*

Ach, klar. Goslar ist leider nicht gerade um die Ecke. Und ihr habt in Halle mit der Moritzburg ja auch einen hochkarätigen Ausstellungsort. Läuft die Emil-Nolde-Ausstellung noch?
Reply
:iconisalovesphotography:
Isalovesphotography Featured By Owner Jun 11, 2013  Hobbyist Photographer
ja, die läuft noch. ich bin zufällig vorbeigekommen als eröffnung war, hab auch noch die prominez sachsen-anhalts neben der kunst gesehen :D die meisten seiner werke treffen meinen geschmack aber nicht ganz so.
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 11, 2013  Hobbyist Photographer
Ich mag seine Landschaftsmalerei, seine Bilder haben eine ganz eigene faszinierende Lichtstimmung. Ist aber natürlich eine Frage des persönlichen Geschmacks. Für mich schwingt da immer auch ein bisschen Erinnerung an den Urlaub mit...ich mag Nordfriesland einfach sehr. :D
Reply
:iconisalovesphotography:
Isalovesphotography Featured By Owner Jun 11, 2013  Hobbyist Photographer
stimmt, die landschaftsbilder fand ich auch ganz schön, ich erinnere mich an eine blumenwiese mit einem haus. aber vorallem seine portraits ware nicht wirklich etwas für mich...
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 11, 2013  Hobbyist Photographer
Expressionistische Malerei ist definitiv nicht jedermanns Sache. :nod:
Hängt bei mir auch stark von der Tagesform ab, ob ich damit etwas anfangen kann. ;)
Reply
(1 Reply)
:icongingersfunkyphotos:
gingersfunkyphotos Featured By Owner Jun 11, 2013   Photographer
Love this reflected self portraits!
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 11, 2013  Hobbyist Photographer
Very glad to hear that, Ginger. Thanks a lot! :aww:
Reply
:iconruss-bailey:
russ-bailey Featured By Owner Jun 11, 2013  Hobbyist Photographer
i find this a really interesting portrait!
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 11, 2013  Hobbyist Photographer
Glad that you think so, Russ. :)
Reply
:iconfeigenfrucht:
feigenfrucht Featured By Owner Jun 8, 2013  Hobbyist Photographer
:wave: :heart:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 9, 2013  Hobbyist Photographer
Juhu! :wave: :hug:
Reply
:iconfeigenfrucht:
feigenfrucht Featured By Owner Jun 9, 2013  Hobbyist Photographer
Hallloooooo ihr zwei Lieben :hug:
Reply
:iconfilterkaffee:
Filterkaffee Featured By Owner Jun 18, 2013
:wave:
Reply
:iconfeigenfrucht:
feigenfrucht Featured By Owner Jun 18, 2013  Hobbyist Photographer
:blowkiss:
Reply
:iconhamish-frost:
Hamish-Frost Featured By Owner Jun 8, 2013
Ello!!!!!! :wave: (both of you!)
Reply
:iconfilterkaffee:
Filterkaffee Featured By Owner Jun 18, 2013
:wave:
Reply
:iconhamish-frost:
Hamish-Frost Featured By Owner Jun 22, 2013
:wave:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 9, 2013  Hobbyist Photographer
Hey, Hooman! :wave:
Reply
:iconhamish-frost:
Hamish-Frost Featured By Owner Jun 9, 2013
:manhug:
Reply
:iconm-lucia:
m-lucia Featured By Owner Jun 7, 2013
just wonderful...! :clap:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 7, 2013  Hobbyist Photographer
Thank you, kindly. :heart:
Reply
:iconrichardleach:
RichardLeach Featured By Owner Jun 7, 2013   Traditional Artist
wonderful image and it makes me smile :aww:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 7, 2013  Hobbyist Photographer
Glad that you like this spontaneous portrait. Thank you very much, Richard! :aww:
Reply
:iconalisinwonder:
alisinwonder Featured By Owner Jun 5, 2013
oh, this is a beautiful double portrait :)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 5, 2013  Hobbyist Photographer
I'm glad that you like it. :aww:
Reply
:iconfilterkaffee:
Filterkaffee Featured By Owner Jun 4, 2013
:giggle::iconflowersplz: Blumen für den Fotografen... Oder doch lieber Salat? :lol:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 5, 2013  Hobbyist Photographer
Egal, Hauptsache ungesalzen. ;)
Reply
:iconfilterkaffee:
Filterkaffee Featured By Owner Jun 18, 2013
Möchte der Herr noch etwas Zucker dazu? :giggle:
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
May 31, 2013
Image Size
395 KB
Resolution
900×900
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
1,746 (1 today)
Favourites
113 (who?)
Comments
124

Camera Data

Make
Canon
Model
Canon EOS 600D
Shutter Speed
1/50 second
Aperture
F/5.6
Focal Length
55 mm
ISO Speed
400
Date Taken
May 19, 2013, 1:01:21 PM
Software
Adobe Photoshop CS6 (Windows)
Sensor Size
3mm

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.
×