Shop Mobile More Submit  Join Login
×
  • Art Print
  • Canvas
  • Photo
  • Art Gifts




Details

Submitted on
May 20, 2012
Image Size
443 KB
Resolution
900×900
Submitted with
Sta.sh
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
3,202
Favourites
250 (who?)
Comments
96

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.
×
With Every Passing Day by DpressedSoul With Every Passing Day by DpressedSoul
With every passing day
I close my eyes and say:
"Here it comes, that happy ending,
Sending me on my way."

It's just a game I play,
Dreaming my life away.
Though I know my day is passing,
With every passing day.

Daydreams that fly so far,
Melt all my fears away.
Though I know my day is passing,
With every passing day.

(Emilie Autumn, With Every Passing Day)

Today is my 2nd "deviantART Birthday" and I dedicate this shot to all my friends and watchers, but first and foremost to

:iconfeedmeorchids:

because I discovered deviantART through her. Thank you very much, dear! :blackrose:


Featured by:

:icondragonfly-oli: [link] :iconlenmanaa: [link] :icongenuine-art: [link] :icongenuine-art: [link] :iconarichy: [link] :icondekoradum: [link]

Cross promotion:



© by Florian Schmidt
My works are not stock and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.

You can follow the trail of the snail also on
Google+ | art limited | Shadowness | last.fm
Add a Comment:
 

The Artist has requested Critique on this Artwork

Please sign up or login to post a critique.

:iconandecaya:
Andecaya Featured By Owner Sep 11, 2012  Hobbyist Digital Artist
Das ist wunderschön! :love:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 11, 2012  Hobbyist Photographer
Vielen Dank, freut mich dass es Dir gefällt. :)
Reply
:iconalterofnotion:
alterOFnotion Featured By Owner Sep 3, 2012
:) Gefällt mir gut.
Wenn man sich das jetzt anschaut könnte es glatt ne einstimmtung auf den Herbst sein.
Der kalte HIntergrund im Kontast zum warmen Blatt.
Hat was von draußen spazieren gehen, wo es immer kühle wird und dann rein kommen ins warme zu ner Tasse Tee oder Kakao :)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 5, 2012  Hobbyist Photographer
Danke sehr! :)

Stimmt, es wirkt eher herbstlich...obwohl ich es mitten im Winter aufgenommen habe. Insofern ist das mit der warmen Tasse Tee nach dem Spaziergang gar nicht so abwegig. ^^
Reply
:iconalterofnotion:
alterOFnotion Featured By Owner Sep 5, 2012
:)
Reply
:iconnari-me:
nari-me Featured By Owner Sep 1, 2012   Photographer
schaut wirklich wundervoll aus :) deine Fotos sind toll, wobei ich zugeben muss, dass die in Farbe mich viel mehr ansprechen (:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 2, 2012  Hobbyist Photographer
Vielen Dank, Lisa! :aww:

So hat wohl jeder seine Vorlieben. Mittlerweile bin ich ja auch von meiner ehemals strengen monochromen Linie abgewichen, weil manche Bilder einfach nur in Farbe funktionieren. ;)
Reply
:iconnari-me:
nari-me Featured By Owner Sep 2, 2012   Photographer
bei mir ists wohl umgekehrt ^^
Reply
:iconsternenfern:
sternenfern Featured By Owner Aug 28, 2012  Hobbyist Photographer
hab ich was übersehe'n hier...ich lieb ja auch deine Farbfotos,weißt Du ja... :-) Könnte glatt mit der 600d fotografiert sein:-)...ich lieb sie auch...
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Aug 28, 2012  Hobbyist Photographer
Vielen Dank! ^^

Dieses Bild habe ich allerdings noch mit meiner "alten" Panasonic FZ-100 gemacht. Man musste sie aber schon ziemlich überlisten, um die Tiefenunschärfe hinzukriegen. :D
Reply
:iconsternenfern:
sternenfern Featured By Owner Aug 28, 2012  Hobbyist Photographer
ich hoffe,du benutzt sie noch...benutze meine Fuji nämlich auch noch,weil zum einfach nehmen ist sie gut.Und für Draußenbilder ist sie zum Teil unschlagbar... :-)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Aug 28, 2012  Hobbyist Photographer
Auf jeden Fall, allein schon wegen der enormen Brennweite. :nod:
Reply
:iconbluedragoneye:
bluedragoneye Featured By Owner Jul 15, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Beautiful putting sails upon sea serpents backs
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jul 16, 2012  Hobbyist Photographer
What an interesting interpretation! :aww:
Thanks a lot for your comment.
Reply
:iconbluedragoneye:
bluedragoneye Featured By Owner Jul 16, 2012  Hobbyist Traditional Artist
You are most welcome :iconbowplz:
Reply
:iconandreeababoi:
AndreeaBaboi Featured By Owner Jul 2, 2012  Hobbyist Photographer
oooooooooooo I SEE COLOR
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jul 2, 2012  Hobbyist Photographer
:paranoid: :D
Reply
:iconhalcyonshores:
halcyonshores Featured By Owner Jun 2, 2012  Hobbyist General Artist
Beautiful work and words Florian. :iconblueheartplz:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 3, 2012  Hobbyist Photographer
From a blue heart...
Thank you so much, my dear! :hug:
Reply
:iconhalcyonshores:
halcyonshores Featured By Owner Jun 3, 2012  Hobbyist General Artist
Always a truest pleasure. :hug:
Reply
:icondragonfly-oli:
dragonfly-oli Featured By Owner Jun 1, 2012  Hobbyist Photographer
Hello!
You have been feature in #Genuine-ART's Monthly feature!
Please check it out and support the other artists. :aww:
Have a nice day.
:icongenuine-art:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 1, 2012  Hobbyist Photographer
:heart:
Reply
:iconcrh:
crh Featured By Owner Jun 1, 2012  Hobbyist General Artist
sehr schoen! vermittelt Einsamkeit, und das in Zeiten des Fruehlings ;-)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jun 1, 2012  Hobbyist Photographer
Das Bild ist zugegebenermaßen auch im Winter entstanden. ;)
Vielen Dank, Chris! :ahoy:
Reply
:iconmbauernhofer:
MBauernhofer Featured By Owner May 31, 2012  Hobbyist Photographer
Absolut gelungen- wie immer! :)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner May 31, 2012  Hobbyist Photographer
Danke sehr! :blackrose:
Reply
:iconmbauernhofer:
MBauernhofer Featured By Owner May 31, 2012  Hobbyist Photographer
Kein Problem!:)
Reply
:iconkatrinking:
KatrinKing Featured By Owner May 29, 2012
Wunderschön !
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner May 29, 2012  Hobbyist Photographer
Vielen Dank! ^^
Reply
:iconlintu47:
lintu47 Featured By Owner May 25, 2012  Hobbyist General Artist
Hello, your work has been selected to be in #Genuine-ART's Featured Corner.
Have a nice day,

:icongenuine-art:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner May 26, 2012  Hobbyist Photographer
:thanks:
Reply
:iconthanksthatisenough:
thanksthatisenough Featured By Owner May 25, 2012
You are featured – hope you are pleased [link]
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner May 26, 2012  Hobbyist Photographer
:thanks:
Reply
:iconfeedmeorchids:
feedmeorchids Featured By Owner May 24, 2012  Hobbyist Photographer
WOW! Ich habe zu danken, nicht du, Florian! Vielen, vielen Dank. Ich fühle mich sehr geehrt und weiß immer noch nicht was ich sagen soll... :blush: Und auch noch eins meiner absoluten Lieblingsbilder von dir. Wundertoll!

In diesem Sinne auch noch "happy birthday" (;
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner May 24, 2012  Hobbyist Photographer
Sehr gern geschehen, ist ja auch mal ganz nett wenn man jemanden "sprachlos" machen kann. ;)
Reply
:iconmarinacoric:
MarinaCoric Featured By Owner May 21, 2012  Professional
Lovely. :aww: And happy dA birthday! :party:

But... You're only here for 2 years...? I thought it was longer. :D
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner May 22, 2012  Hobbyist Photographer
Thank you very much, Marina! :hug:

I'm here two years only, I also haven't got any previous accounts or something. :D
Reply
:iconmarinacoric:
MarinaCoric Featured By Owner May 22, 2012  Professional
Oh, then I'm "older" than you. :giggle: ;)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner May 22, 2012  Hobbyist Photographer
"Older" by dA years maybe, but of ageless beauteousness apart from that. :pat: :aww:
Reply
:iconmarinacoric:
MarinaCoric Featured By Owner May 22, 2012  Professional
:lol: :hug:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner May 22, 2012  Hobbyist Photographer
:hug:
Reply
:iconteaphotography:
TeaPhotography Featured By Owner May 21, 2012  Professional General Artist
Happy dA Anniversary!!!
:party:
A wonderful dedication, too, of course,
and super image. :aww:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner May 21, 2012  Hobbyist Photographer
Thank you very much! :dance:

Wonderful persons deserve wonderful dedications. ;)
Reply
:iconutsukushiigothloli:
UtsukushiiGothLoli Featured By Owner May 21, 2012  Hobbyist General Artist
美しいですね!

You are a true artist!
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner May 21, 2012  Hobbyist Photographer
Thank you so much for the compliment! :blushes:
Reply
:iconutsukushiigothloli:
UtsukushiiGothLoli Featured By Owner May 26, 2012  Hobbyist General Artist
Only stating the truth. :)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner May 26, 2012  Hobbyist Photographer
:hug:
Reply
:iconeveningoflight:
EveningofLight Featured By Owner May 20, 2012
Beautiful shot.
How time wears us down...
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner May 21, 2012  Hobbyist Photographer
Thank you, Nick.
So true...time wears us down before we vanish as if we were never there.
Reply