Shop Mobile More Submit  Join Login
Urban Abstraction #17 by DpressedSoul Urban Abstraction #17 by DpressedSoul


Worthsatenwinkel, Goslar (Germany).
See the whole "Urban Abstraction" series here: [link]


Featured by:

:iconode-to-simplicity: [link] :iconjonesblachowicz: [link]

© by Florian Schmidt
My works are not stock and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License

You can follow the trail of the snail also on
Google+ | art limited | Shadowness | last.fm
Add a Comment:
 

The Artist has requested Critique on this Artwork

Please sign up or login to post a critique.

:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Aug 11, 2013  Hobbyist Photographer
:iconbowplz:
Reply
:iconlunox-baik:
Lunox-baik Featured By Owner Aug 8, 2013  Professional Photographer
Schöne Strukturen.
Der weiße Punkt sorgt sicher für Gesprächsstoff. ;)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Aug 11, 2013  Hobbyist Photographer
Danke sehr. Der Klecks ist für mich der heimliche Star auf diesem Bild, hat aber weniger Aufmerksamkeit auf sich gezogen, als zunächst angenommen. ;)
Reply
:iconlunox-baik:
Lunox-baik Featured By Owner Aug 11, 2013  Professional Photographer
:D
Reply
:iconlomatic:
lomatic Featured By Owner Aug 6, 2013  Hobbyist Photographer
Nice One Florian!
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Aug 8, 2013  Hobbyist Photographer
Thank you! :)
Reply
:iconlomatic:
lomatic Featured By Owner Aug 9, 2013  Hobbyist Photographer
My pleasure !
Reply
:iconaugenweide:
augenweide Featured By Owner Aug 4, 2013  Hobbyist Photographer
your work is featured in our monthly special from :iconode-to-simplicity: ...ode-to-simplicity.deviantart.c…
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Aug 8, 2013  Hobbyist Photographer
:iconbowplz:
Reply
:iconaugenweide:
augenweide Featured By Owner Aug 10, 2013  Hobbyist Photographer
:iconminiravesplz:
Reply
:iconjtheq:
JtheQ Featured By Owner Aug 2, 2013
I like how you cropped this, and the saturated colors, as if it were taken at sunset.
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Aug 8, 2013  Hobbyist Photographer
Thank you very much, Jean! I upped the contrast a bit, hence the saturation of the colors. The picture itself has been taken at 3 PM, but in the shadow of a building. :)
Reply
:icontrippy4u:
Trippy4U Featured By Owner Jul 31, 2013
Nice work, Florian :clap:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Aug 8, 2013  Hobbyist Photographer
I'm glad that you like it, my friend. Thanks a lot! :aww:
Reply
:iconrichardleach:
RichardLeach Featured By Owner Jul 30, 2013   Traditional Artist
well this is super - the lovely light blue, the blurry image in the window, the white blob - altogether a great shot :clap:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jul 31, 2013  Hobbyist Photographer
Thank you so much, Richard. I'm glad that you like the details of this photo as much as I do. The white blob is my favourite though. :D
Reply
:iconxenaris:
Xenaris Featured By Owner Jul 30, 2013
Sieht schwedisch aus.
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jul 30, 2013  Hobbyist Photographer
Eher niedersächsisch. Gehört aber immerhin zu einem Tischlerbetrieb. ;)
Reply
:iconxenaris:
Xenaris Featured By Owner Jul 30, 2013
Niedersachsen ist für mich voll roter Ziegelsteinhäuser. Wenn es holzverkleidet ist, erkenne ich es nicht. ;)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jul 30, 2013  Hobbyist Photographer
Hehe...na ja, in der Hinsicht ist die Goslarer Altstadt wohl eher nicht typisch niedersächsisch. :D
Reply
:iconisalovesphotography:
Isalovesphotography Featured By Owner Jul 30, 2013  Hobbyist Photographer
:D
dein bild gefällt mir aber auch wieder sehr gut :thumbsup: ;)
ich habe mich an sowas auch schon öfter versucht, aber es wirkt nie so gut wie bei dir :shrug: naja, übung macht den meister! :la:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jul 30, 2013  Hobbyist Photographer
Ich konnte den Klecks einfach nicht unkommentiert stehen lassen. ;)

Vielen Dank. Und ich kann Dir nur Recht geben - obwohl Fenster ein sehr häufig wiederkehrendes Motiv darstellen, schaffe ich es auch heute nur selten, auf Anhieb Volltreffer zu landen. Die Quote liegt eher so bei 20 Prozent. Generell finde ich es schwieriger, in relativ "modernen" Städten geeignete Motive zu finden. Plattenbausiedlungen bilden da allerdings eine Ausnahme: 
;)
Reply
:iconisalovesphotography:
Isalovesphotography Featured By Owner Jul 30, 2013  Hobbyist Photographer
ich finde, du setzt die farben gut in szene :nod: :clap:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jul 30, 2013  Hobbyist Photographer
Vielen Dank! (Vor allem, weil ich es bekanntermaßen mit Farben ja nicht so habe... ;))
Reply
:iconisalovesphotography:
Isalovesphotography Featured By Owner Jul 30, 2013  Hobbyist Photographer
du machst schon einiges in schwarz-weiß, aber diese serie beweißt doch gegenteiliges ;)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jul 30, 2013  Hobbyist Photographer
Es ist aber auch jedesmal aufs Neue ein Kampf mit der Farbbalance. :lol:
Reply
:iconisalovesphotography:
Isalovesphotography Featured By Owner Jul 30, 2013  Hobbyist Photographer
ach, wer kennt das nicht :dead: arbeite gerade an einer auftragsarbeit für die hochschule merseburg... die haben in ihrem logo blau und deswegen wollte ich mit einem blaufilter vorm blitz einen schönen blaustich erzeugen... in der bearbeitung ist das aber ätzend :grump:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jul 30, 2013  Hobbyist Photographer
Huh, kann ich mir bildlich vorstellen. Das wäre für mich auch eine echte Herausforderung (auch wegen der Auftragsarbeit. Ich kann irgendwie nicht auf Knopfdruck kreativ sein. :noes:).
Reply
(1 Reply)
Add a Comment:
 
×
  • Art Print
  • Canvas
  • Photo




Details

Submitted on
July 30, 2013
Image Size
887 KB
Resolution
900×900
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
973 (6 today)
Favourites
90 (who?)
Comments
32

Camera Data

Make
Canon
Model
Canon EOS 600D
Shutter Speed
1/400 second
Aperture
F/5.6
Focal Length
34 mm
ISO Speed
200
Date Taken
May 19, 2013, 3:05:28 PM
Software
Adobe Photoshop Elements 9.0 Windows
Sensor Size
3mm

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.
×