Shop Mobile More Submit  Join Login
Inside the City of Glass by DpressedSoul Inside the City of Glass by DpressedSoul
Each time he took a walk, he felt as though he were leaving himself behind, and by giving himself up to the movement of the streets, by reducing himself to a seeing eye, he was able to escape the obligation to think, and this, more than anything else, brought him a measure of peace, a salutary emptiness within...By wandering aimlessly, all places became equal and it no longer mattered where he was. On his best walks he was able to feel that he was nowhere. And this, finally was all he ever asked of things: to be nowhere.
(Paul Auster, The New York Trilogy - City of Glass)

Title inspired by Katatonia's song "Inside the City of Glass".

Single photo, texture and edit by Florian Schmidt. No manipulation.


Featured by:

:iconscheinbar: [link]

You can follow the trail of the snail also on
Google+ | art limited | Shadowness | last.fm
Add a Comment:
 

The Artist has requested Critique on this Artwork

Please sign up or login to post a critique.

:iconscheinbar:
scheinbar Featured By Owner Sep 8, 2013  Hobbyist Traditional Artist
featured here:

>>>  scheinbar.deviantart.com/journ…   <<<

:sun: hope you like it :sun:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 9, 2013  Hobbyist Photographer
:iconbowplz:
Reply
:iconyumaec:
Yumaec Featured By Owner Oct 10, 2012  Hobbyist General Artist
ach ist das nicht in frankfurt? =)
Reply
Hidden by Owner
Hidden by Owner
:iconchryssalis:
chryssalis Featured By Owner Nov 6, 2011
Fantastic!!!:wow:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Nov 6, 2011  Hobbyist Photographer
Thank you very much! :hug:
Reply
:iconcocokingsolver:
CocoKingsolver Featured By Owner Nov 4, 2011  Professional Photographer
Beautiful lines
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Nov 4, 2011  Hobbyist Photographer
Glad that you like it, thanks!
Reply
:iconhorstschmier:
HorstSchmier Featured By Owner Nov 2, 2011
Ach ja,
und das Dreieck rahmt eher ein (focussiert auf die Gruppe im Hintergrund)
als das es ablenkt :-)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Nov 2, 2011  Hobbyist Photographer
Vielen Dank, dass Du darauf eingehst - ich finde auch, dass es einen schönen und strengen Kontrast zu dem Durcheinander im Hintergrund bildet. :)
Reply
:iconhorstschmier:
HorstSchmier Featured By Owner Nov 2, 2011
Ich vermute Zeil?

Davon hab ich noch einige auf der Platte.
Und Einpacken musstet Ihr,
da habe ich ja nochmal Glück gehabt :-)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Nov 2, 2011  Hobbyist Photographer
Gut erkannt. :D

Da liefen so viele Leute mit Kameras umher, dass ich mir gar keine Gedanken gemacht habe...bis plötzlich so ein Security-Kleiderschrank hinter mir stand und meinte, dafür bräuchte man eine Genehmigung. Er war eigentlich ganz nett, aber einpacken mussten wir dann trotzdem.
:shrug:
Reply
:iconcrh:
crh Featured By Owner Nov 1, 2011  Hobbyist General Artist
Excellent shot! bravo, Florian!
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Nov 1, 2011  Hobbyist Photographer
Danke sehr, Chris! Wie ich gesehen habe, gibt es noch einen Beitrag aus dieser Einkaufsgalerie im Wettbewerb. ;)
Reply
:iconcrh:
crh Featured By Owner Nov 1, 2011  Hobbyist General Artist
Ja, gefaellt mir auch gut! wahnsinn, wie unterschiedlich man die gleiche Location wahrnehmen kann. Waehrend mir beim anderen Bild die klare Linienführung und das Futuristische gefaellt, sind's bei deiner Aufnahme die Texturen, das Unbestimmte, das etwas Bedrohliche. Druecke euch beiden die Daumen :D
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Nov 1, 2011  Hobbyist Photographer
Vermutlich hatte er einfach nur das bessere Licht. ;)
Aber ich suche ja instinktiv ohnehin eher nach den düsteren Momenten des Lebens...

Vielen Dank fürs Daumendrücken! :thanks:
Reply
:icons4sh4x:
S4SH4X Featured By Owner Oct 31, 2011
Intriguing complexity... Very impressive work, Florian. :heart: All the acute angles and reflections create a world of their own, a different reality. I absolutely love it.

Good luck in the contest!
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Oct 31, 2011  Hobbyist Photographer
It was my intention to keep it complex and a bit confusing...glad that it works! Thank you very much, dear Alexandra, also for your wishes! :heart:
Reply
:icons4sh4x:
S4SH4X Featured By Owner Oct 31, 2011
It works perfectly. :nod:
You're very welcome, Florian. :hug:
Reply
:iconra-gro:
ra-gro Featured By Owner Oct 31, 2011
gefällt mir sehr! tolle spiegelungen.
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Oct 31, 2011  Hobbyist Photographer
Vielen Dank, Ralf! Habe gerade gesehen, dass noch ein Bild aus dieser Einkaufsgalerie im Contest vertreten ist. [link] ;)
Reply
:iconra-gro:
ra-gro Featured By Owner Nov 1, 2011
gerne florian, ja ich hab das andere bild auch schon gesehen, ohne zu wissen das es die gleiche location ist.

das andere ist mir aber zu clean, bisschen si-fi mäßig, deins hat was - man fühlt sich irgendwie ausgesperrt und versucht durch die scheiben etwas zu erkennen, mag auch die textur und tonung sehr!
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Nov 1, 2011  Hobbyist Photographer
Finde es aber immer wieder interessant, wie unterschiedlich man dieselben Motive "sehen" kann. :nod:
Reply
:iconevashoots:
EvaShoots Featured By Owner Oct 30, 2011  Professional Photographer
faszination chaos! :love:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Oct 31, 2011  Hobbyist Photographer
:iconyesyesyesplz:
Reply
:iconevashoots:
EvaShoots Featured By Owner Nov 6, 2011  Professional Photographer
jedesma wenn ich den grünen hektiker seh hier muß ich lachen :rofl: was für ein geiler smiler... tsss... kicher....is mir noch nie aufgefallen vorher...
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Nov 7, 2011  Hobbyist Photographer
Den gibt's auch noch mal in der weniger sympathischen "No"-Version: :iconnonono-plz: :giggle:
Na ja, seit gestern werden in Sachen Emoticons ja sowieso völlig neue Maßstäbe gesetzt: :iconsnaillaplz:

:lmao:
Reply
:iconengelseele:
EngelSeele Featured By Owner Oct 30, 2011  Hobbyist Writer
To be nowhere would be being somewhere. Since one requires its denial in order for the other to exist. The thought of not thinking though, is something absolutely daunting, yet peaceful. To wander aimlessly, without an objective, is something I dream of. Amazing picture, my friend
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Oct 31, 2011  Hobbyist Photographer
I totally agree with your thoughts...being an aimless wanderer appear so desirable for me right now.

Thank you so much for your comment, Jonathan! :hug:
Reply
:iconengelseele:
EngelSeele Featured By Owner Nov 1, 2011  Hobbyist Writer
You are very much welcome, Florian. :hug:
Reply
:iconhalcyonshores:
halcyonshores Featured By Owner Oct 30, 2011  Hobbyist General Artist
:heart:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Oct 31, 2011  Hobbyist Photographer
:iconblackheartplz:
Reply
:iconlunox-baik:
Lunox-baik Featured By Owner Oct 30, 2011  Professional Photographer
klasse bild! für das große ganze sind wir unbedeutend.
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Oct 31, 2011  Hobbyist Photographer
Vielen Dank! Das Gefühl der Verlorenheit ist für mich hier sehr wichtig...bei art limited hat jemand kommentiert, dass das Dreieck im Vordergrund zu dominierend sei und von der eigentlichen Botschaft ablenke. Wie siehst Du das?
Reply
:iconlunox-baik:
Lunox-baik Featured By Owner Oct 31, 2011  Professional Photographer
seh ich gar nicht so. ich finde eher, dass es "uns" mehr einkreist. uns als menschen in den mittelpunkt des großen nichts stellt.
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Nov 1, 2011  Hobbyist Photographer
Ah, sehr interessant - so ähnlich habe ich das nämlich eigentlich auch gesehen. Verloren im Nichts und trotzdem irgendwie "gefangen".
Reply
:iconlunox-baik:
Lunox-baik Featured By Owner Nov 1, 2011  Professional Photographer
that's life. :)
Reply
:iconjtheq:
JtheQ Featured By Owner Oct 30, 2011
I like how it's such a frenzy of angles and lines. Good luck!
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Oct 30, 2011  Hobbyist Photographer
I'm usually not so into architecture photography, but this building was such a rich source. :eager:

Here is a fantastic shot from the same building by *ro-mi-go: [link]

And thank you very much for your wishes, Jean! :hug:
Reply
:iconjtheq:
JtheQ Featured By Owner Oct 30, 2011
That is a nice shot- I like his gallery as well. Thanks.
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Oct 30, 2011  Hobbyist Photographer
:highfive:
Reply
:iconzak05:
Zak05 Featured By Owner Oct 30, 2011  Hobbyist Digital Artist
i enjoy
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Oct 30, 2011  Hobbyist Photographer
Thank you!
Reply
:iconzak05:
Zak05 Featured By Owner Oct 30, 2011  Hobbyist Digital Artist
Thanks to return to you and your work
Reply
:iconfilterkaffee:
Filterkaffee Featured By Owner Oct 30, 2011
Das ist aber verboten! :giggle: :police:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Oct 30, 2011  Hobbyist Photographer
Dreistigkeit siegt! :mwahaha:
Reply
:iconfilterkaffee:
Filterkaffee Featured By Owner Oct 30, 2011
:no: Einpacken mussten wir. :tears:
Reply
:icontrippy4u:
Trippy4U Featured By Owner Oct 30, 2011
Great shot....best to you in the contest :thumbsup:
Reply