Shop Mobile More Submit  Join Login
How High is the Sky? by DpressedSoul How High is the Sky? by DpressedSoul
For popoks. Happy Birthday! :hug:

"HOCH ZWEI" (OMV-Tower), Trabrennstraße, 2nd district, Vienna (Austria)

Featured by:

:iconscheinbar: [link] :iconpoppy412: [link] :iconthavia: [link] :iconlombregrise: [link] :iconfatimazahraem: [link]

© by Florian Schmidt
My works are not stock and licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.

You can follow the trail of the snail also on
Google+ | tumblr | art limited | Shadowness | last.fm
Add a Comment:
 

The Artist has requested Critique on this Artwork

Please sign up or login to post a critique.

:iconsolarplasma42:
solarplasma42 Featured By Owner May 17, 2013  Hobbyist Photographer
That is sooo cool! Nice shot. :)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner May 20, 2013  Hobbyist Photographer
Thank you! :dance:
Reply
:iconsolarplasma42:
solarplasma42 Featured By Owner Jan 20, 2013  Hobbyist Photographer
That is a cool way to look at the sky. Lovely shot. :)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Jan 20, 2013  Hobbyist Photographer
Thank you very much! :)
Reply
:iconlombregrise:
lombregrise Featured By Owner Dec 30, 2012  Professional Writer
You're caught in the mirror [link] :rose: :skull:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Dec 31, 2012  Hobbyist Photographer
:thanks: :peace:
Reply
:icona2star:
a2star Featured By Owner Nov 18, 2012  Hobbyist Photographer
Love this! such a great perspective!
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Nov 19, 2012  Hobbyist Photographer
Thank you very much! :aww:
Reply
:iconpoppy412:
poppy412 Featured By Owner Nov 18, 2012  Hobbyist Photographer
featured [link] :hug:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Nov 19, 2012  Hobbyist Photographer
:heart:
Reply
:iconnaniska:
NanisKa Featured By Owner Nov 9, 2012
wow! This is fantastic! :clap:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Nov 9, 2012  Hobbyist Photographer
Thank you very much, Nawel! :aww:
Reply
:iconnaniska:
NanisKa Featured By Owner Nov 10, 2012
You're most welcome, Florian! ^^
Reply
:iconbatmantoo:
batmantoo Featured By Owner Sep 30, 2012  Hobbyist Photographer
Erinnert mich an diesen Witz mit dem "bitten einen Kilo zerhacktes Klavier..." ... oder waren es Wolken...


Lebst Du eigentlich in Wien? :)
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 30, 2012  Hobbyist Photographer
Sagt mir gerade nichts, aber die Bezeichnung "zerhackte Wolken" trifft es schon ziemlich genau. :D

Leider nein, ich war nur im August nach (viel zu) langer Zeit mal wieder eine Woche dort. Ansonsten lebe ich in der tiefsten deutschen Provinz, in der Nähe von Kassel. Lebst Du denn in Wien? Ich hatte Dich irgendwie in München eingeordnet. :)
Reply
:iconbatmantoo:
batmantoo Featured By Owner Sep 30, 2012  Hobbyist Photographer
Ich lebte bist letztes Jahr in München und bin jetzt nach Wien gezogen.

Ah, Kassel... war nur einmal bei der dOCUMENTA...
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 30, 2012  Hobbyist Photographer
Ansonsten zieht einen ja auch nicht wirklich viel nach Kassel. ;)
Wann warst Du denn hier?
Reply
:iconbatmantoo:
batmantoo Featured By Owner Sep 30, 2012  Hobbyist Photographer
Vor 22 Jahren...
Und bin vor zwei Jahren nochmals etwas zu schnell vorbeigefahren und war bei einer sehr fiesen Radarfalle meinen Führerschein für einen Monat los geworden...
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 30, 2012  Hobbyist Photographer
Ah, OK. Da war mein Interesse für zeitgenössische Kunst noch nicht so ausgeprägt. ;)

Hm ja, Radarfallen können sie gut verstecken...klingt nach Bergshäuser Brücke oder Werratalbrücke. Das geht Dir nicht alleine so, ärgerliche Sache! :(
Reply
:iconbatmantoo:
batmantoo Featured By Owner Oct 2, 2012  Hobbyist Photographer
Es war irgend eine Dauerbaustelle und die Falle war nach dem Ende, wo man anfängt Gas zu geben aber blöderweise die Geschwindigkeitsbeschränkung nicht aufgehoben wurde sondern ein Schild ist das irgend eine adere Sache aufhebt... in anderen Worten eine böswillige Falle und sie ist bekannt... später ist man schlauer.
Danke für Dein Mitgefühl. :)
Reply
:iconkingaagnik:
KingaagniK Featured By Owner Sep 27, 2012  Student Photographer
WOW! I think this is one of my biggest favourites of your colourful photos! :faint: It's amazing! :clap::clap:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 27, 2012  Hobbyist Photographer
Thank you so much, dear! :bow:

It's an interesting building. There are lots of images from this building on dA, I think I even DDd one of these: [link] :D
Reply
:iconvouloir:
vouloir Featured By Owner Sep 22, 2012   General Artist
stunning. :heart:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 22, 2012  Hobbyist Photographer
Thank you very much! :)
Reply
:iconjohngiannis27:
johngiannis27 Featured By Owner Sep 17, 2012  Professional Interface Designer
:thumbsup:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 17, 2012  Hobbyist Photographer
:thanks:
Reply
:iconjohngiannis27:
johngiannis27 Featured By Owner Sep 17, 2012  Professional Interface Designer
:)
Reply
:iconmrmd53:
mrmd53 Featured By Owner Sep 13, 2012  Hobbyist Photographer
Very Cool!!
I've something similar!:nod:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 13, 2012  Hobbyist Photographer
Thank you very much! It's an irresistible subject for sure. :nod:
Reply
:iconmrmd53:
mrmd53 Featured By Owner Sep 15, 2012  Hobbyist Photographer
Just reacquainting myself with
Your Work..Man, Fabulous Stuff!:XD:
Reply
:iconafinewar:
AFineWar Featured By Owner Sep 12, 2012  Hobbyist General Artist
Gorgeous shot :heart:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 13, 2012  Hobbyist Photographer
Thank you very much, Shannon! :heart:
Reply
:iconlevani11:
LevAni11 Featured By Owner Sep 12, 2012   Photographer
great birthday gift ^^
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 12, 2012  Hobbyist Photographer
Glad that you think so! ^^
Reply
:iconlevani11:
LevAni11 Featured By Owner Sep 18, 2012   Photographer
^^
Reply
:iconzanasoul:
ZanaSoul Featured By Owner Sep 12, 2012
Superb shot :clap:
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 12, 2012  Hobbyist Photographer
Thank you very much, dear Suzana! :hug:
Reply
:iconchristianburtscher:
ChristianBurtscher Featured By Owner Sep 11, 2012
ah, das ist da, wo ich immer aussteigen will, wenn ich mit der u-bahn drann vorbei fahr...schön!
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 12, 2012  Hobbyist Photographer
U2, Station Krieau. Aussteigen und anschauen ist sehr zu empfehlen! Wenn's nicht gefallen sollte, bist Du ohnehin nur einen Steinwurf vom Prater entfernt - ein Spaziergang dort ist ja allemal eine angenehme Sache.

Freut mich, dass es Dir gefällt. Vielen Dank, Christian! :)
Reply
:iconxxconniexx:
xxConniexx Featured By Owner Sep 11, 2012  Hobbyist Photographer
Great work! Very creative!
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 12, 2012  Hobbyist Photographer
Thank you so much, Connie! :)
Reply
:iconblindeyetwist:
BlindEyeTwist Featured By Owner Sep 11, 2012
Nicht nur tolles Foto - ich feier vor allem auch den Titel :D
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 12, 2012  Hobbyist Photographer
Vielen Dank, Dennis! :D
Den Titel habe ich allerdings schamlos aus einem Lied von Irving Berlin geklaut. ;)
Reply
:iconblindeyetwist:
BlindEyeTwist Featured By Owner Sep 17, 2012
Gerne :D

Macht ja nichts ;)
Reply
:icongustavooroza:
gustavooroza Featured By Owner Sep 11, 2012   Photographer
Surreal and beautiful picture!
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 12, 2012  Hobbyist Photographer
Thank you! ^^
Reply
:icongustavooroza:
gustavooroza Featured By Owner Sep 12, 2012   Photographer
welcome!
Reply
:iconda-phil:
da-phil Featured By Owner Sep 11, 2012  Hobbyist Photographer
schöne arbeit florian! so schön bunt, daran könnte ich mich bei dir gewöhnen, hehe
Reply
:icondpressedsoul:
DpressedSoul Featured By Owner Sep 12, 2012  Hobbyist Photographer
Vielen Dank, Philipp. Ich kann mich daran wohl eher nicht gewöhnen, aber ab und an kommen mir Motive vor die Linse, die in schwarz-weiß einfach nicht funktionieren. ;)
Reply
:iconshadow-wolf051:
shadow-wolf051 Featured By Owner Sep 11, 2012  Hobbyist Traditional Artist
This is quite gorgeous! It's hard to tell how the windows to the left are open, and I like that abstract aspect! Perhaps you could crop it differently so it's not so repetitive (such as cropping it vertically, so you have a more rectangular image). Otherwise, I love the composition, colors, and subject! Great job!
Reply